maanantai 31. maaliskuuta 2014

Kaurakeksit ja vähän muutakin.

Minulla on puhelimessa melko vähän nuita appseja, kun käytän puhelinta enimmäkseen siihen mihin se on tarkotettukin; puhumiseen. Yksi hyvä on 24 kitchen, siinä on päivittäin yksi uusi resepti ja lukea viikon takaisi reseptejä. Reseptejä on monipuolisesti ja monen tasoisia, sieltä olen saanu monasti ideoita mitä tehdä ruoaksi tai leipoa jotain. Tänään kahtoin taas mitä hauskaa sitä tekis, löyty kaurakeksit ja erittäin helpolla ohjeella. Maistuivatki hyvältä, muutin reseptiä vähäsen ja laitoin hieman kanelia sekaan.

Nopeat kaurakeksit:

200 g voita
1 dl sokeria
4 dl vehnäjauhoja

Nämä käsin sekaisin, levitetään tasaisesti pellille.

100 g voisulaa
1,5 dl sokeria
4 dl kaurahiutaleita
(ripaus kanelia)

Nämä sekaisin ja tasoitetaan taikinan päälle ja painellaan tasaiseksi taikinan päälle. Paistetaan 200 astetta ja 10 - 13 minuuttia. Mulla tuli aavistuksen paksu ite taikinasta ja paistoin varmaan 15 minuuttia, pinta oli silloin nätin ruskea ja tasainen. Pizzaleikkurilla vetelin sitten ympyrän palasiksi kun oli vielä kuuma. Voi laittaa vähän enempi kanelia, varmaan puoli teelusikallista, ensikerralla. Maistui kylmän maidon kanssa iltapalaksi.


Parasta maidon kanssa.
Päätin myös laittaa viimein esille kirpparilta löytämäni kyltin. Hintaa oli vissiin 3 euroa, ja ihan minulle tarkotettu. Vaatehuoneessa se ootteli että saan jonku idean mihin sen laittaa ja miten, kun on aika rajallinen tila tuossa minun keittiössä. Mutta päätin laittaa sen sitten sinitarroilla kiinni tuohon välilevyyn, missä ei ole jostain syystä kaappia.

Jääkaapin päällä.
Minun keittiö, on se niin pieni... ja sekanen..
Tästä keittiöstä ei ole kuin askel etiäpäin, minä saan kaiken lisäksi sen leivinuunin minun keittiöön ja TILAA. Paljon on tässäkin keittiössä tapahtunu, monelle olen kahvit keittäny ja särvintä syöttäny. Nyt on kylttikin, jos vaikka sais vähän vastinettakin kaikelle sille kahville. Ei vaiskaan, parasta on juoda kahvia jonku seurassa. Kyllähän sitä yksinäänkin litkii, mutta kyllä kahvia on mukavampi juoda ystävän kanssa. Saapi tulla käymään, nyt on keksiäkin.

Ostin tänään kokeiluun Liitutaulutarraa, kokoa 45x200, eli saa leikellä ihan rauhassa. Hintaa oli 8 euroa ja liitujakin tuli matkassa, mitä nyt kyllä on mulla ennestäänkin. Testataan mitän tarttuu mihinkin pintaan ja millanen liitu tarttuu (tarttuuko liian lujaan). Kerron sitten aikaan saannoksistani.

2 kommenttia:

  1. Oi mie niin mielelläni pyörähtäisin kahveelle, jos vain oiski vaan pyörähtää <3

    VastaaPoista
  2. Minähi tahon taas kävellä tuon mäjen ylös ja tulla teille kylään. Sillon asuitta sopivan matkan päässä.

    VastaaPoista