lauantai 8. maaliskuuta 2014

Pieni tauko blogikirjoituksissa luvassa.

Maanantaina aamusta lähetään sitten sinne reissuun äitin, iskän ja nuoremman veljen kanssa. Lähen käristään pekonia, ihan oikiasti pekonia, koska enpä minä oikeen ole onnistunut kadottaan minun kiloja mihinkään. Lihasta ja voimaa kyllä tullu lisää, mutta ei minun perse tästä pienene, viimeksi se lähti pyöräilyllä, mutta en kyllä ala polkeen tuota napsun mäkeä ylös, ei siitä ainakaan alas hengissä pääse. Nytkin meinasin teloa itteni ku roskia vein ennen töistä lähtöä. Salikorttikin mulla menee kohta vanhaksi, en tiiä pitäskö ostaa uus vuoden kortti vai tuleeko mulla sitten kulettua ku muutetaan tuonne kauemmas. Mutta toisaalta käynhän minä täällä töissäkin.. ja mulla  tuskin on elämää ku Taavi on Torniossa.. ;) Mulla on myös ongelmia nuitten matkatavaroitten kanssa, mummun laukku on aika pieni.. Tahtosin ottaa juoksukamatki matkaan, että pääsee hiekkarantoja pitkin juoksenteleen. Minun hääty käydä huomenna kahtoon Prismasta matkalaukkia ja vaakaa; ihan vaan varmuuden vuoksi. Jos nyt on jo ongelmia saaha kaikki mahtuun, miten minun käy sitten ku tullaan pois sieltä!

Mejän talo alkaa jo hahmottua, ja koko pihapiirikin oikeastaan. Yhtään lehtipuuta tontilla ei mahtanu olla, mäntyä ja pikku kuusta, männyn ja kuusen taimia olis tarkotus siirtää tien ja talo väliin, jos siitä puuaita kasvas ihan ittestään. Vaikka olen minä jo vähän miettiny puutarhaakin siten että, sekin toimis näköesteenä. Tässä ekaa malla talon ja autotallin paikasta ja etäisyyksistä.

Talo oikealla.

Ja jos joku miettii, kyllä tuo autotalli on oikealta nimeltään halli... Tuo pieni laatikko autotallin edessä on auto, noin mittakaavassa. Ja jonkin sortin korkeuskäyrä menee tuossa tontin halki, melko tasanen tontti tuo on; nurkissa näkyy nuita korkeuksia. Lopulliset piirrustukset Taavi päättää ku minä oon lomalla, kyllä minä tuon kelpuutan, jää takapihalle tilaa ja eteenki, tuohon oikealle sivulle minä tahtosin suunnitella marjapensaita, jos maa on yhtään sellanen. Niin ja mejän talo tulee pariviikkoa etuajassa! Tehtaalla olivat huomanneet että heillä on loma just tuon heinäkuussa, niin talo tuleekin sitten juhannusviikon paikkeilla. Onneksi papereitten kans ei tarvi kiirehtiä enämpää mitä on jo vähän paniikkia. Taavi saa hoitaa viikon asioita ku minä oon poissa, heke! Tuo varmaan vielä kostautuu mulle.. Kesälomanikin saan varmaan pitää 19.5 lähtien, sillon olis kaikki pintamateriaali valinnat, raivausta, montun kaivamista ja maitten laittoa. Ihan sopivaan saumaan siis. Tai sen puitten kaadon saapi varmaan alottaa vähän aikusemmin, siihen malliin lupailee tuota vesisajetta näin maaliskuun ratoksi, että tuo vähänenki lumi lähtee varmaan. Mejän tontilla tosin on enämpi lunta entä muualla! Minen ymmärrä miten se voipi olla mahollista, Taavi sai ihan kunnolla hyppiä hangessa siellä. Palaan asiaan reilun viikon päästä. Hepa! Ja ihanaa naisten päivää meille kaikille!

3 kommenttia:

  1. Oi-Voi meitä kevään ja kesän odottelijoita!!
    Sinä kodin rakentaja ja minä kasvihuoneen :D

    Kivoja lomakuvia, mäki tahtoisin ...

    VastaaPoista
  2. ---siis tahtoisin lomalle, en sun lomakuvia :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Molemmilla meillä on sormet mullassa tänä kesänä, mä veikkaan. Saan kuulemma ihte kottikärryllä levitellä hiekat ja mullat mejän pihalle :)

      Poista