tiistai 4. helmikuuta 2014

Homma etenee!

Pankeissa käyty maanantaina ja yksi pankki oli mieleinen ja kaiken lisäksi antaa meille lainaakin, ihan hyvä yhdistelmä siis. Päivähän siinä meni ja käytiin Taavin kanssa vielä kaupoissakin samalla (ei olla ihan heti sitä tehty, ruokakauppa mukaan luettuna). Tein kyllä taas niin hyvää ruokaa, että kyllä taputin itte itteäni selkään, mureketta ja kanapiirakkaa.

Mureketaikinan tein vähän samanlaisella ohjeella minkä olen täälläkin maininnut. Laitoin sisään tuoretta pinaattia ja herkkusieni/chilibonjour mäskiä, lopuksi käärin koko pötkön pekoniin, pekoni meni puol toista pakettia. Uunissa se oli noin 45 min, ja asteita oli 175 - 200 (vaihtelin koska paistoin piirakka pohjan samalla). Ja tässä tulos, tuli erittäin hyvää (päät on parasta). Ja oli pakko nostaa mureke vuoasta lautaselle, kun ei haluttanu syödä mureketta siitä lähteneessä rasvassa.

Paljonhan tuosta rasvaa valu vuokaanki.

Niin ja sitten se piirakka minkä tein vähän niinku sille Muurametalomiehelle. Siitäkin tuli tosi hyvää, Taavi tykkäs siitäki tosi paljon. Tässä ohje:

Kanapiirakka, pohja;

2 dl vehnäjauhoja
1 dl pottumuusijauhoja
1 tl leivinjauhetta (jauhoseos)
1 dl vettä
1 dl öljyä (nauhana jauhojen joukkoon sekoittaen)
Laitoin jauhojen joukkoon reilun ruokalusikallisen parmesaanirastetta

Täyte:

4 munaa
2 dl maitoa
juustoraastetta siten ku tahtoo (1/2 dl parmesaania)
kourallinen tuoretta pinaattia
mausteita (näistä seos)
Broilerin fileesuikaleita, mausta miten tahto
(suolaa, paprikaj.,curry, Hiidenhillo, suola, pippuri)
Vuohenjuustopötkö (kiekkoina päällimmäseksi)

Paistoin pohjan ensin melkeen kypsäksi, kaadoin sitten päälle kanat, munaseoksen ja päällimmäiseksi laitoin vuohenjuustokiekot päälle. Paistoin siinä 175 astetta 45 min. Sillain että vuohenjuusto näyttää hyvältä. Tuo Hiidenhillo on kyllä minun lemppari juttu nykyään. Ja tässä tulos:

Nams!

Tänään sitten kävi se Muurame-esittelijä, ei kelvannu minun piirakka, oli käyny Torikeitaalla syömässä hampparin, sika. Noh aika hyvin me ollaan kahestaanki saatu tuota tuhottua. Meidän talo tullaan mahdollisesti toimittamaan viikolla 28! Voiko tätä enää uskoakaan, minä oon ihan täpinöissäni tämän kanssa. Minä saan sen leivinuunin, vähän vielä huolettaa että tuleekohan siitä sellanen ku minä tahon, mutta toivotaan parasta. Talon hintakin varmistui sitten, hyvä että ollaan anomassa ihan reilusti sitä lainaa. Kyllä niitä muutoksi siihen vakiohintaan nähden tulee sen verran ja että saatas se autotallikin rakennettua jossain vaiheessa. Papereita saatiin iso nivaska ja sopimukset allekirjotettiin, oli aika jännä tilanne. Ensviikolla sitten sinne pankkiin kirjottelemaan vekseleitä, se tulee olemaan kans melkonen kokemus. Kaikenlaisia papereita ja todistuksia pitää hankkia ja työmestarit hommata. Onhan tässä tätä hommaa ihan nokko, että saavat alkaa tehtalla pistään taloa pystyyn. Mukavahan tämä mejän Muuramemies on, ja kuulosti kyllä ihan asiansa osaavalta ja luotettavalta tyypiltä. Mietitään vaan että miten met kerrotaan Ristoille, (mejän molempien isien nimi on Risto) net saattaa ottaa tämän vähän raskaasti.

Ja tästä kaikesta olen selvinnyt ilman puhelinta! Minulla ei ole ollut minkäänlaista liittymää sitten lauantai aamun.. Sonera loppu, eikä Saunalahti ole jostain syystä vielä saanut kytkettyä uutta liittymää. Ei ole vissiin menny lupalaput liittymän vaihosta perille asti, tai tuntuu kyllä että net on hävnny jonnekin matkalla. Mutta eipä minua ole vissiin kukaan muu ku sisko kaivannu. Pari kertaa olen Taavin puhelimesta soittanu äitille, äitiä tulee aina välistä ikävä ja on pakko soittaa. 

2 kommenttia: